Auteur Topic: tetra ziekten , witte stip ,of andere rare vlekken  (gelezen 27 keer)

Offline jurrie

• Forum Verkenner
  • *
tetra ziekten , witte stip ,of andere rare vlekken
« Gepost op: december 31, 2019, 10:05 »
vaak zag ik vreemde stippen bij aankoop of frisse kardinalen/neon tetra vissen .

bleven er vaak 3 0f 4 over uit een groep van 10 of meer .

in aquariums met alleen kraanwater heersen cellen op parasitaire ziekten , vaak de witte stip bacteria
deze vreemde monsters ,kunnen in mum van tijd  je vissen en lagere diertjes laten verdwijnen .

in het ontdekken en maken van een speciaal eigen voertje hield ik hier de stippen ziekte weg bij enkele aquariums .
kochten bij een oude vereniging een zooi magere en slappe kardinalen met ??{ voor mij dan}
en heb gewacht op de stippen  :D,en ben gaan werken met m,n eigen WOLK.
deze zelfgemaakte 7 ingredieenten stick/waffel . kreeg de stip bacteria ,in enkele dagen van de  vissen met stip .

vaak krijg je stippenziekte bij  aankoop of verkeerd water {kraanwater }
in de hobby Aquarium ,zijn nu ook de betere nitrificatie  voor bodem
deze vind je in de tuinvijver afdeling bij Velda { bio oxidator }europees
of de bodemtabletten van Aziatiche gronden ,mocht je aziatich/amerkaans  werken  .

werk je hier met de betere nitri spullen uit de natuur , { wolk als voorbeeld} gaat het hier stukken beterder als ooit geleerd te hebben .

wat ik nog steeds zie op die ouderwetse vereniging is knoeien en stoeien met water
en vaak nog vreemd gedrag .in onderhouden .

mijn tip ,om te beginnen met AQUA en tikkend praten , bezint en begin bij nitrificeren
en wip na de betere nitrificatie bacterieen ,na 1 dag je vissen en lagere diertjes erin  (exited), en ga geen 4,5,6,7,8 weken  wachten  (clapproud)

SimplePortal 2.3.4 © 2008-2011, SimplePortal