Auteur Topic: Mijn eerste echte vis aquarium.  (gelezen 178 keer)

Offline Bindi

• Moderator
  • Forum Verkenner
Mijn eerste echte vis aquarium.
« Gepost op: maart 30, 2019, 09:45 »
Ik ga mijn garnalen 60 bak omtoveren tot een echte vissen aquarium, heb er totaal geen verstand van, wel van garnalen bakjes, maar vissen is toch weer iets heel anders, nu heb ik al vissen, oa de Corry en endler, deze komen samen te zitten in de 60 bak.
Ik had deze vissen om bv wormen enz bij de garnalen op te eten, dus soms gingen ze op bezoek bij de garnalen.
Maar ik vind het toch leuker om ze een echt goed onderkomen te geven, dus bij deze dan.
De garnalen zijn er inmiddels uit en de bak is al gedeeltelijk ingericht, er komen nog wat planten bij, maar niet veel ivm de corry graag wat ruimte heeft om te grondellen, ik weet niet of ik dat goed zeg, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel  :D
Foto van de 60 bak komt later nog, daar zullen jullie aan moeten wennen bij mij, ik schrijf over iets en heb eigenlijk nog geen tijd om foto,s te maken, dus die komen vaak later.

Offline armand

• Super Forumer
  • Geslacht: Man
Re: Mijn eerste echte vis aquarium.
« Reactie #1 Gepost op: maart 30, 2019, 13:42 »
Houd er wel rekening mee dat een cory met minimaal 6 in een bak horen te zitten.
Het zijn dieren die graag in een groep zitten. Daardoor voelen ze zich ook een stuk beter.

Heb het hier zelf ervaren nadat er een paar waren overleden.
Gelukkig kwam ik nog 2 tegen bij de winkel die mij aanstonden. En zie nu een hoop eitjes elke keer.

Offline Bindi

• Moderator
  • Forum Verkenner
« Reactie #2 Gepost op: maart 30, 2019, 15:00 »
Foto van de 60 bak. hij is nog niet klaar en ik denk dat ik hem te veel als garnalen bak heb ingericht  :D. dat moet duidelijk nog wat veranderen.
Ik weet dat de cory graag met meer zijn, ik heb ong 20 panda, hebben ze zelf gedaan hoor, ik kocht er 6  :)
De Albino zijn met 5 en hebben mega veel eitjes gelegd, maar de garnalen aten de eitjes op, dus ik hoop dat ze nu wel mooi uit komen.
Ook heb ik geen zand bodem, voor de cory, wel afgeronde steentjes en dat gaat erg goed, de tast haren zijn nog steeds aanwezig.
De reden dat ik geen zand bodem heb, ik vind het niet mooi om te zien en na een eerder probeersel met zand, en steeds een verstopt filter, heb ik de zand bodem er uit gehaald.

Offline Dragonstyle85

• Beheer
  • Trouwe Forumer
« Reactie #3 Gepost op: april 05, 2019, 20:20 »
Mooi bakje hoor  (yes)

Offline Chantal

• Beheer
  • Aquaprater
  • Geslacht: Vrouw
  • I'm lovin' it!
« Reactie #4 Gepost op: april 08, 2019, 22:51 »
Mooi begin, meer plantjes zouden ze inderdaad wel meer vinden hihi

Offline Bindi

• Moderator
  • Forum Verkenner
« Reactie #5 Gepost op: april 12, 2019, 13:59 »
Ik heb de vissen er vandaag in gedaan, was puur noodzaak, in het andere bakje stikte ze zowat, en ik bleef verversen, elke dag weer opnieuw pffffff.
Stinken toen ik alles uit ging vangen Blheeeee, geen wonder dat de endlers allemaal boven in de bak zwommen.
Maar ja dat was ook een noodgeval dat ze bij de endlers in de bak gingen, de corry,s heb ik het nu over. De endlers ging prima in dit bakje, maar samen met de Corry was een overkil aan vissen.
Nu heb ik weer een probleem met mijn filter, het lucht slangetje werkt niet goed, denk dat er water inkomt en hij dan niet meer wil werken, dus daar moet ik nog even wat op zien te vinden, heb al diverse slangetjes geprobeerd, maar steeds doet hij het even en stopt er dan weer mee, denk water in de slang ?
Nou heb ik wel zo.n dingetje om het kleiner te maken, ik weet echt niet hoe zo,n ding heet, het is een klein hard plastic dingetje om het water tegen te houden.

Offline Bindi

• Moderator
  • Forum Verkenner
« Reactie #6 Gepost op: april 15, 2019, 09:38 »
De vissen voelen zich super in hun 60 aqaurium en het filter probleem is ook opgelost, bleek dat er onder in het filter een plastic rondje zat met kleine gaatjes, dit zat dus steeds verstopt, rondje er uit gehaald en een spons er voor terug gedaan en het ding loopt weer als een tierelier  (yes)
Er zitten wat meer plantjes in, alleen de Corry hebben hun best gedaan en er al weer wat los gewoeld, dus dat word weer vechten met de Corry om de plantjes steeds vast te zetten  :crazy2:

Offline Chantal

• Beheer
  • Aquaprater
  • Geslacht: Vrouw
  • I'm lovin' it!
« Reactie #7 Gepost op: april 19, 2019, 11:11 »
Misschien helpt een terugslagventiel ertussen? En die moet je wel goed erop zetten, anders werkt die niet, maar krijg je ook weinig tot geen lucht door de slang.

Haha de cory's houden je goed bezig dus hihi

Offline Bindi

• Moderator
  • Forum Verkenner
« Reactie #8 Gepost op: april 22, 2019, 15:39 »
De Albino Corry dames vinden het super in de bak, ze zijn dan ook tonnetje rond van de eitjes, ik ben reuze benieuwd of de Albino jongen bljven leven, allemaal hoeft nou ook weer niet, ze leggen rond de 50 eitjes per keer.
Ook heb ik nu last van waterbloei in de bak, dat wist ik wel vooruit ivm ik er een filter uit de endler bak heb bijgehangen, dit om een nitriet piek te voorkomen, dus botsende bac, en nog steeds geen nitriet piek  (exited)
De water bloei krijg ik wel weer weg, daar hebben ze niet zo,n last van.
Er zitten nu ook wat extra plantjes in en ze groeien al goed, wel de makkelijke hoor, ik ga niet direct moeilijke nemen.
Het zijn snel groeiers.
Foto komt later nog wel ivm het nu toch te wazig is om een leuke foto te maken.

Offline Bindi

• Moderator
  • Forum Verkenner
« Reactie #9 Gepost op: mei 06, 2019, 20:01 »
Ze vinden het zo fijn in de bak, dat ze honderden eitjes tegen de ruiten hebben geplakt, het zijn 3 vrouwen en 2 mannen, alle 3 de vrouwen, hadden het verschrikelijk druk, ben benieuwd of de jongen deze keer overleven in de bak, nu er geen garnalen meer in zitten, ik mag toch wel hopen dat niet alles blijft leven, dat word dan een drukke boel  (laugh)

Offline armand

• Super Forumer
« Reactie #10 Gepost op: mei 07, 2019, 20:16 »
Ik laat alles hier normaal gesproken zitten.
Heb niet echt rovers in de bak. Alleen de ouders eten zo nu en dan een partij eitjes op.

Offline Bindi

• Moderator
  • Forum Verkenner
« Reactie #11 Gepost op: mei 08, 2019, 11:25 »
Ik laat ze ook gewoon in hun eigen bak zitten, is mij veel te veel gedoe om ze in een ander bakje te houden, ben al zo druk met mijn garnalen bakjes, dus zit niet te wachten op extra Cory bakjes, ook al vind ik ze super leuk hoor  :)

Offline Bindi

• Moderator
  • Forum Verkenner
« Reactie #12 Gepost op: mei 11, 2019, 17:02 »
Alle eitjes zijn uit gekomen  :o
Zag ineens dat alle eitjes van de ruiten waren, zo maar, hup allemaal weg, ik hoop later wat foto,s te kunnen plaatsen
van de jonge visjes, gaat helaas nu nog niet, zijn veel te klein en verbergen zich.

Offline armand

• Super Forumer
« Reactie #13 Gepost op: mei 11, 2019, 22:51 »
Dat duurt ook wel even.

Offline Bindi

• Moderator
  • Forum Verkenner
« Reactie #14 Gepost op: mei 15, 2019, 07:20 »
Ik weet het, wel spannend, iedere keer op speurtocht in de bak, kijken of er kleintjes zijn  :)
De endlers hadden wel weer jongen, maar die hebben ze vakkundig opgegeten  (ugh)

Offline Bindi

• Moderator
  • Forum Verkenner
« Reactie #15 Gepost op: juni 15, 2019, 08:51 »
oke wat heb ik tot nu toe gedaan, de helft van mijn cory panda verkocht, en er een nieuwer aquarium 60 cm voor terug gekocht, nog bedankt chintsai  :)
Ik ga een Extern filter er bij kopen, want het aquarium blijft maar wazig, heb er al 1 op het oog en ga deze morgen bestellen.
Het nieuwe aqaurium ga ik helemaal op nieuw opstarten, dus deze komt zolang boven het oude aquarium te staan, op een plank dan he  :D
planten heb ik ook al gekocht, die liggen zolang even in een bak, met verlichting er boven, zodat ze goed blijven.
Dit wil ik zo aanpakken ivm de cory de planten er uit wippen, en de planten dan wat meer de tijd hebben om aan te slaan.
Ook heb ik voedsel voor de planten gekocht, dit is voor in de grind bodem te stoppen, zodat de wortels gevoed
worden + een fles planten voedsel.
De endlers gaan er voor een groot deel uit, die gaan verkocht worden of weggeven. ik probeer er wat minder vis in te hebben, vind het leuker om leuke planten groei te hebben en wat visjes te zien rond zwemmen die het naar
zin hebben.
De oude bak word dan een garnalen bak, hebben ze lekker de ruimte  :D
Als jullie nog tips voor mij hebben, dan graag  :)

Offline chintsai

• Newbie
  • *
« Reactie #16 Gepost op: juni 17, 2019, 15:28 »
Graag gedaan. Hoe ziet alles er tot nu toe uit?

Offline Bindi

• Moderator
  • Forum Verkenner
« Reactie #17 Gepost op: juni 19, 2019, 08:16 »
Het gaat helemaal goed nu, de oude bak is weer een stuk helderder, ivm ik in het ene filter een spons had gedaan en in het andere syporax of zoiets.
Wel fijn want ze moeten er nog even in blijven zitten ivm de opstart nieuw aquarium.
Extern filter heb ik al gekocht chin, wilde een nieuwe hebben ivm mijn endlers anders ziek kunnen worden, zijn best gevoelig en heeft mij toen ik ze over had genomen 2 maanden en vele dode vissen gekost om ze weer gezond te krijgen, ze hadden van alles en nog wat, ze zijn nu kern gezond.
Ik ga vandaag de nieuwe bak opzetten. moet wel vandaag ivm ze morgen het water afsluiten ivm werkzaamheden. Heb dus nog even snel mijn filters uit gespoelt,, lijkt mij een volslagen ramp als ik natuurlijk precies die dag verstopte filters heb en er niks aan kan doen, zeker met dit warme weer, vallen de garnalen dan als vliegen.

Offline Bindi

• Moderator
  • Forum Verkenner
« Reactie #18 Gepost op: juli 11, 2019, 12:27 »
Het nieuwe aquarium is zo goed als klaar, helemaal ingedraait en de waarden zijn prima, ga er vandaag wat endlers in doen, ze hangen nu in een zakje te wennen aan de temperatuur.
Foto ga ik uiteraard nog maken en plaatsen  :)

Offline Dragonstyle85

• Beheer
  • Trouwe Forumer
« Reactie #19 Gepost op: juli 12, 2019, 08:48 »
Uiteraard 😈

SimplePortal 2.3.4 © 2008-2011, SimplePortal