Auteur Topic: Chihiros Doctor (Twinstar kloon)  (gelezen 1581 keer)

lekkie0104

• Gast
Chihiros Doctor (Twinstar kloon)
« Gepost op: augustus 10, 2015, 11:30 »
Hoi allemaal,

Heeft iemand ervaring met de Chihiros Doctor? Een apparaat dat hetzelfde schijnt te werken als de bekende Twinstar, maar dan wat beter voor je budget. Het kan gezien worden als een anti-algen apparaat en laat de planten beter groeien.

Link

Voordat er mistverstand is, ik weet dat ik niet volledig om zo'n apparaat moet vertrouwen om algen te verminderen. Daarvoor gebruik ik de producten van Festal en bio CO2.

Alle ervaringen met Chihiros Doctor of de Twinstar zijn welkom! :)

Jurgen

• Gast
Re: Chihiros Doctor (Twinstar kloon)
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2015, 12:51 »
Ik ken dat product van op Aliexpress.
Zal waarschijnlijk niet slechter werken dan de twinstar.

Wel is het raar dat op APO er slechts 1 model is die drie instellingen heeft en dat er op Aliexpress 7 verschillende toestellen zijn volgens zwaarte en gebruik.
http://www.aliexpress.com/item/Chihiros-Doctor-twinstar-style-electronic-inhibit-green-algae-free-shipping/32259082316.html

Wie van de twee heeft het juist?

lekkie0104

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2015, 23:54 »
Nee hoor, APO heeft drie modellen Chihiros Doctor te bieden, 0-120, 120-250 en 250-600. Alle drie met drie modus.

Vraag me alleen af of ik het ook zou kunnen gebruiken i.p.v. bio CO2. En ja ik weet dat het een totale andere techniek is, maar zo'n apparaat voorkomt ook minder algen? Natuurlijk kan ik de verlichtingstijd korter laten branden zodat de kans op CO2 tekort kleiner gaat worden.
Ben een beetje zat om elke keer de flessen te vervangen... Daarnaast heb ik geen ruimte/budget voor een goede CO2 installatie :P

Jurgen

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 11, 2015, 01:11 »
Je moet het eerder zien als aanvulling, niet als vervanging.
Maar als het u niet stoort dat planten afsterven kan het mogelijks een oplossing zijn.
Maar zoals altijd is het slechts een hulpmiddel. ;)

SimplePortal 2.3.4 © 2008-2011, SimplePortal