Auteur Topic: maanvis eitjes  (gelezen 897 keer)

roosje97

• Gast
maanvis eitjes
« Gepost op: mei 03, 2015, 21:18 »
hallo,
vanmiddag ging ik mijn vissen in mijn bak eten geven en toen zag ik dat een koppel maanvissen eitjes hebben gelegd op een echinodorus plant. deze bewaken ze goed. Ik heb 5 maanvissen (in de winkel zeiden ze dat dit het beste aantal was) zijn nog niet groot. 1 zwarte en 4 zwartgestreept. De zwarte is bijna nauwelijks gegroeid. Maar nu mijn vraag, het koppel jaagd steeds de andere maanvissen heel de bak door. dit veroorzaakt veel stress ook bij de andere medebewoners. Wat is het beste om te doen? Kan ik alleen het koppel in mijn aquarium houden en de andere 3 wegdoen of is dit geen goed plan? Ik heb een juwel rio 180 maten zijn lxbxh 100x50x45 (ik weet dit is een te kleine bak voor maanvissen, maar mijn idee was om ze weg te doen als ze te groot worden) Wie kan mij helpen? Alvast bedankt

Offline Chantal

• Beheer
  • Aquaprater
  • Geslacht: Vrouw
  • I'm lovin' it!
Re: maanvis eitjes
« Reactie #1 Gepost op: mei 05, 2015, 14:12 »
Wanneer je ze groot laat worden in een kleine bak kunnen ze vanbinnen vergroeien.
Ze groeien dan van binnen door en van buiten niet. Dat verklaart misschien ook waarom de ene niet mee groeit.
Plus wanneer ze een nest hebben, hebben ze wat meer ruimte nodig als anders. Ze worden dan ook territorialer als anders. Zou ik ook doen als ik hun was whahaa

roosje97

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 05, 2015, 14:50 »
Ja dat dacht ik ook al. Wat zou jou advies zijn? Het paar houden en de andere drie verkopen?

Offline Chantal

• Beheer
  • Aquaprater
  • Geslacht: Vrouw
  • I'm lovin' it!
« Reactie #3 Gepost op: mei 05, 2015, 17:32 »
Maanvissen horen in een mooie school. Dus een grotere bak of alles verkopen.

lekkie0104

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 06, 2015, 20:41 »
Vergroeiing is te zien aan grote ogen t.o.v. het lichaam. De ogen groeien door, maar het skelet zelf kan niet verder groeien i.v.m. te kleine ruimte.

Als advies ga ik met Chantal mee.

groentje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juni 28, 2015, 12:32 »
Ik had eerst een koppel in mijn rio 180 maar uiteindelijk merk je inderdaad dat de bak te klein is naar mate ze groter worden en dan kan je ze maar beter weg doen want ze werden er steeds agressiever door.

SimplePortal 2.3.4 © 2008-2011, SimplePortal