Auteur Topic: Advies gevraagd: Nieuw visbestand/visbestand aanpassen  (gelezen 220 keer)

Offline Bianca

• Nieuw Lid
  • *
Advies gevraagd: Nieuw visbestand/visbestand aanpassen
« Gepost op: oktober 03, 2018, 12:56 »
Heej allemaal.

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag over mijn visbestand.
Ik wil hem aanpassen maar weet nog niet hoe.

Mijn aquarium is 1 meter lang en circa 50 cm hoog. Er staan veel planten in, vooral moerasplanten zoals echinodorus.

Mijn gh is lager dan 6, kh tussen 6 en 10, ph tussen 7,6 en 8. De temperatuur is 26 graden. Ik ben nu bezig om de ph te verlagen naar 6,5  en gh te verhogen maar dat lukt niet zo.

Ik heb nu vuurgarnalen, 3 corydoras trilinatus,  2 borstelneusmeerval, 1 p. Maccus of albivernus, 7 vijfstreepbarbelen.  Deze wil ik houden. Ik heb ook nog 3 roodvinzalmen.  Ik weet nog niet of ik deze vissen wil houden of wil weggeven. Ik weet niet of deze vissen qua waterwaarden bij de rest passen.

Ik zou ook graag een koppel antennebaarsje willen, maar ik weet niet of dit kan. Verder zit ik ook te denken aan kardinaaltetras. Ik wil war vrolijk gekleurde visjes erbij. Verder ik ik nog 3 corydoras erbij omdat dat beter voor ze is.

Wie heeft advies voor mij over mijn (toekomstig) visbestand. Mijn waterwaarden wil ik ook aanpassen mocht dat nodig zijn.

Alvast bedankt.

Offline armand

• Super Forumer
  • Geslacht: Man
Re: Advies gevraagd: Nieuw visbestand/visbestand aanpassen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 08, 2018, 22:13 »
Mijn advies is doe er een paar extra cory's bij behalve de 3 die er al bij zouden komen.
En maak de groep barbelen wat groter.

Meer zou ik dan niet doen.
Meer omdat je ook al een paar Meervallen erin hebt zitten.

SimplePortal 2.3.4 © 2008-2011, SimplePortal